بهينه سازي نرخ تبديل CONVERSION RATEآيا تاكنون به يك وب سايت بدون هدف اشتراك و خريد چيزي مراجعه كرده ايد اما به نوعي بعداً در لحظه اطلاعات شخصي خود وارد كرده ايد؟
تبديل MACRO CONVERSIONMacro conversions هدف اصلي وب سايت شما ، تبديل كردن علاقه مندان ، مشتريان آينده نگر و بازديد كنندگان وب سايت به مشتريان است. نمونه هايي از Macro Conversion عبارتند از:
بهينه سازي نرخ تبديل (CRO) چيست؟بهينه سازي نرخ تبديل (CRO) فرايند آزمايش و تجزيه و تحليل جنبه هاي مختلف وب سايت شما براي افزايش درصد بازديد كنندگان در وب سايت شما كه تبديل مي شوند ، يا يك عمل مورد نظر را در يك صفحه وب مانند (پر كردن فرم ثبت سفارش) را انجام مي دهند. بهينه سازي Conversion Rate به تحقيق در مورد تحليل بازديد كنندگان موجود در وب سايت شما نياز دارد. هدف از اين تحقيق اين است كه درك كنيم كاربران چگونه رفتار مي كنند ، در جايي كه حركت مي كنند ، بر روي چه چيزي كليك مي كنند و چه چيزي باعث مي شوند كه آنها تبديل شوند.
حال ممكن است از شما سؤال شود كه چرا بهينه سازي نرخ تبديل ضروري است و آيا واقعاً اين يك سرمايه گذاري ارزشمند است يا خير. بياييد نگاهي بيندازيم كه چرا بهينه سازي Conversion Rate بخشي مهم در موفقيت آنلاين شما است.
تبديل MICRO CONVERSIONاگرچه Micro Conversion لزوماً به معناي فروش يك محصول ، بسته شدن معامله يا مشتري جديد نيست ، اما آنها هنوز هم بخش بزرگي از خط مشي اصلي و موفقيت كلي شما هستند. اين امر به اين دليل است كه Micro Conversion گامي است كه بازديد كنندگان قبل از مشتري شدن براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد نام تجاري انجام مي دهند ، تعيين مي كنند كه محصولات يا خدمات شما مناسب براي آنها است و قبل از اتمام نوعي از Macro conversions ، به سادگي با شركت شما گرم مي شويد. نمونه هايي از Micro Conversion شامل:
نرخ تبديل يا Conversion Rate چيست
ثبت نام براي دريافت ايميلاشتراك در وبلاگ شماايجاد يك حساب كاربري در سايت شمامشاهده يك صفحه محصولشروع روند پرداختدستيابي به اپليكيشن و يا فرم ثبت ناممشاهده يك فيلم تبليغاتيمكرراً از يك صفحه وب بازديد مي كنند كاربرانعلاوه بر اين اصطلاح Conversion ، ممكن است قبلاً اصطلاح نرخ تبديل را نيز شنيده باشيد. Conversion Rate شما درصد افرادي است كه از سايت شما بازديد مي كنند و به نوعي تبديل به مخاطب و يا مشتري شما مي شوند (اين شامل Macro conversions و Micro Conversion نيز مي شود). به عنوان مثال ، اگر وب سايت شما در ماه آگوست داراي ١۰۰۰۰۰ بازديد كننده باشد و ٢،۰۰۰ از آن بازديد كنندگان يكي از محصولات شما را خريداري كرده اند ، نرخ تبديل سايت شما براي اين ماه برابر است با: (ميزان بازديد تقسيم بر ميزان خريد ماهانه كه به عبارتي مي شود ٢%) نرخ تبديل يا Conversion Rate.
چرا بهينه سازي نرخ تبديل CONVERSION RATEاهميت دارد؟CRO نتايج را هدايت مي كند يا به عبارت ساده ، اين بدان معني است كه منجر به ايجاد سرنخ فروش كسب و كار شما مي شود. بهينه سازي Conversion Rate به شما كمك مي كند تا تعامل مشتريان را با تجارت خود ساده تر كنيد تا به شما در افزايش نرخ تبديل كمك كند. به عنوان مثال ، اگر صفحه فرود شما ٢،۰۰۰ بازديدكننده ماهانه داشته باشد و ۶۰ بار در ماه كاربران عمليات مد نظر مثل پر كردن فرم و يا ثبت سفارش را انجام بدهند، در صفحه فرود شما نرخ تبديل ٣٪ وجود دارد، چرا؟ زيرا نرخ تبديل شما بر اساس تعداد تعاملات تقسيم مي شود، بنابراين ۶۰ سرنخ / ٢۰۰۰ بازديد = ۰.۰٣ ، يا ٣٪ اگر همين صفحه فرود با مرور زمان از طريق تحقيق كاربر و CRO بهينه سازي شود و ١۴۰ ليد يا سرنخ ايجاد كند ، نرخ تبديل شما ٧٪ مي شود.
افزايش نرخ تبديل شما از ٣٪ به ٧٪ برابر با ١٣٣٪ افزايش نرخ تبديل است، اين قدرت بهينه سازي نرخ تبديل است. حال ، اجازه دهيد نگاهي به مراحلي كه براي بهينه سازي وب سايت خود براي افزايش نرخ تبديل Conversion Rate و همچنين روشهاي مختلف بهينه سازي براي دنبال كردن اين روش مي خواهيم انجام بدهيم بپردازيم.٢) فرم سرنخ خود را بهينه كنيدبهينه سازي فرم سرنخ شما يك روش عالي براي آزمايش آنچه اعضاي مخاطبان شما به بهترين وجه پاسخ مي دهند مي باشد و مي بينيد چه تعداد نرخ تبديل شما را افزايش مي دهد است. بر اساس تصورات خود براي آنچه فكر مي كنيد براي مخاطب هدف شما بهترين كار خواهد بود مي توانيد نحوه بهينه سازي فرم هاي سرنخ . صفحات فرود خود را تعيين كنيد. در اينجا چند روش براي بهينه سازي فرم سرنخ و صفحات فرود شما نوشته شده است:
يك پيشنهاد عالي اضافه كنيدسعي كنيد آفر خوبي به پيشنهاد خود اضافه كنيد، شما مي توانيد به بازديد كنندگان خود بگوييد كه در صورت مشترك شدن در ايميل شما ، كد تخفيف دريافت مي كنند يا مي توانيد براي هر كسي كه اولين محصول خود را از شما خريداري كند ، تكه اي از آن را ارسال كنيد. اين باعث مي شود بازديد كنندگان از پيشنهاد شما هيجان زده شوند.
تعداد فيلدهاي فرم را كاهش دهيداگر فيلد هاي زيادي با جزئيات وجود داشته باشد ، فرم هاي وب مي توانند خسته كننده و پرتحرك باشند، سعي كنيد تعداد فيلد هاي فرم را به حداقل ممكن كاهش دهيد، اين امر باعث مي شود آنها براي بازديدكنندگان خود كنترل پذير و وقت گيرتر باشند، به طور مداوم ثابت شده است كه با كاهش فيلد هاي فرم درخواستي ، نرخ تبديل نيز افزايش پيدا مي كند.
CTA يا CALL TO ACTION خود را جذاب كنيدراه عالي ديگر براي بهينه سازي Conversion Rate هاي شما ، افزايش CTA هاي شما است، ثابت شده است كه رنگ ها ، CTA ها را مؤثرتر مي كند و بدون شك رنگها از نظر روانشناسي بر ما تأثير مي گذارند، سعي كنيد رنگ هاي مختلف CTA را آزمايش كنيد تا مشخص كنيد كه كدام بيشترين ميزان نرخ تبديل را در بر مي گيرد. علاوه بر اين ، برخي از شركت ها تصور مي كنند كه بايد از CTA هاي بزرگ اجتناب كنند زيرا ممكن است به عنوان فشار يا تهاجمي از كار بيفتند. با اين حال ، اين مورد نيست و ثابت شده است CTA هاي بزرگتر در Conversion Rate بسيار مؤثر هستند، CTA هاي بزرگتر را امتحان كنيد تا مطمئن شويد بازديد كنندگان در هنگام مرور سايت از آن كم نمي شوند يا از دست نمي روند.
چگونه نرخ تبديل CONVERSION RATE را بهينه سازي كنيمدر ارتباط با كاربران خود تحقيق كنيدفرم سرنخ يا ليد خود را بهينه كنيدصفحه سايت خود را بهبود بخشيديك تست كوچيك انجام بدهيدنتايج كلي را بررسي كنيد١) در ارتباط با كاربران خود تحقيق كنيداولين قدم در فرآيند CRO ، تحقيق در مورد كاربران است - اين مهم براي ايجاد راه حلهاي آگاهانه براي مشكلات كاربر و همچنين بهينه سازي صفحات خود به بهترين شكل ممكن است. مهم است كه به ياد داشته باشيد هرگز متغيرهايي را كه مي تواند دلايلي كه يك بازديد كننده براي تبديل (يا عدم تبديل) بازديد كننده از آن انتخاب مي كند) تأثير مي گذارد، شايد WiFi بازديد كننده شما در لحظه كليك كردن روي CTA شما پايين بيايد يا از طرف يك دوست تماس گرفته شده است كه باعث شده آنها صفحه شما را رها كنند. هدف از تحقيقات كاربر ، دانستن همه چيز نيست، اين است كه بدانيد به اندازه نياز براي شروع راه حل ها و بهينه سازي صفحات وب خود انجام بدهيد.
بهينه سازي نرخ تبديل Conversion Rate
شما مي توانيد كار تحقيق كاربر خود را به دو دسته اصلي كمي و كيفي تقسيم كنيد.
تحليل كمي كاربرتحقيقات كمي در مورد كاربر ، دادههاي مربوط به رفتار كاربر را نشان مي دهد. اين در مورد جريان بين صفحات وب ، تعامل بازديد كنندگان شما در اين صفحات (و حتي قسمت هاي خاص اين صفحات) و اينكه چگونه متغيرهاي مختلف مانند ترافيك صفحه بر روي كاربران تأثير مي گذارد. تحقيقات كمي در مورد كاربران نياز به پشتيباني از يك ابزار تجزيه و تحليل وب سايت مانند Google Analytics دارد ، با استفاده از اين ابزار مي توانيد اطلاعاتي از جمله مواردي مانند مدت زماني كه بازديد كنندگان در صفحه شما مي ماند ، خواسته آنها از مطالب شما را بررسي كنيد، و همچنين نحوه يافتن صفحه شما به صورت آنلاين (بازديد كنندگان ارگانيك و يا ارجاع ها) را بررسي و تحليل كنيد.اين راهنما يك منبع براي شما براي درك بهتر Conversion Rate ، چگونگي شروع كار با نرخ تبديل و آنچه در Conversion Rate به نظر مي رسد در عمل است تا بتوانيد استراتژي هاي نرخ تبديل را در شركت خود پياده كنيد. براي شروع ، بياييد يك قدم عقب برداريم و به طور كلي به ميزان نرخ تبديل ها نگاه كنيم.
نرخ تبديل CONVERSION RATE چيست؟Conversion هنگامي اتفاق مي افتد كه يك بازديد كننده وب سايت از طريق برخي فعاليت هاي سايت شما به سرنخ يا مشتري تبديل مي شود. Macro Conversion زماني است كه يك بازديد كننده با خريد يك محصول يا ثبت نام براي يك سرويس ، به سرنخ يا مشتري تبديل مي شود. Micro Conversion هنگامي است كه يك بازديد كننده با ثبت نام در خبرنامه وبلاگ يا ايميل خود به سرنخ تبديل مي شود.
همانطور كه مي بينيد ، Conversionها براي موفقيت شما بسيار مهم هستند و بدون Conversion ، مشاغل شما مشتري ، چشم انداز يا پيشروي ندارند. بياييد دو نوع اصلي Conversion را پوشش دهيم: Macro Conversion و Micro Conversion.
تحليل كيفي كاربرتحقيقات كيفي به "چرا" در پشت رفتارهاي كاربران در سايت شما پاسخ مي دهد. اين به داده هاي كاربر حاصل از كانال هايي مانند مصاحبه با مشتري ، مرور وب سايت ها و انجمن ها ، و گروه هاي متمركز اشاره دارد تا درك كند كه چرا آنها در سايت شما اين فعاليت ها را انجام مي دهند. اين كه آيا شما با تيم پشتيباني مشتري خود مصاحبه مي كنيد تا بفهميد كه مشتريان جديد معمولاً چه سؤال و نگراني دارند يا با تماشاي فيلم بازديد كنندگان اولين بار در وب سايت شما ، تحقيقات كاربر را انجام مي دهند ، اين نوع تحقيق در مورد مستند كردن رفتارها و ايده هاي مربوط به وب سايت شما و تعامل شماست. مشتريان با جنبه هاي مختلف آن برخورد مي كنند ، و سپس مشاهدات گسترده تري از آنها مي گيرند.
چهارشنبه ۲۶ آذر ۹۹ | ۰۸:۵۰ ۲۷ بازديد
تا كنون نظري ثبت نشده است