بزرگترين مزيت تبليغات اين است كه به كسبوكارها درباره محصول يا خدمتي كه شركت ارائه ميدهد كمك ميكند تا از محصولات و خدمات شركت اطلاعات به دست آورند، زيرا چگونه مردم بدانند چه كالايي يا خدمتي را كه ميفروشيد مگر اينكه در مورد آن تبليغات انجام بدهيد. بدون گريه كردن حتي مادران نيز نوزادان كوچك خود را تغذيه نميكنند ، به همين ترتيب شركتها براي ايجاد آگاهي در مورد محصول و خدمات خود در ذهن مشتريان بايد سر و صداهايي را ايجاد كنند و تبليغات دقيقاً همين كار را انجام ميدهد
معايب تبليغات و مضرات تبليغات١. تبليغات باعث افزايش هزينه هاي شركت ميشود زيرا كليه شيوههاي تبليغاتي مانند راديو ، تلويزيون و اينترنت پرهزينه ميباشند و تبليغات يك پارمتر نيست كه بتوان آن را يك شبه اندازه گيري كرد، بلكه فرايندي مداوم است كه شركت بايد هرسال آن را در فرايندهاي كاري خود قرار بدهد. تبليغات به نوبه خود منجر به فشار بر سود شركت ميشود. از اين رو اگر تبليغات نتواند به افزايش مطلوب در ميزان فروش شركت منجر شود ، اين يك هزينه غيرضروري براي شركت است.
٢. تبليغات ميتواند گمراه كننده نيز باشد و همه محصولات يا خدماتي كه تبليغ ميشوند خوب نيستند، و از اين رو تبليغات به طرز اشتباهي در ذهن مصرف كنندگان ايجاد ميشود و آنها را به سمت خريد سوق نميدهد.
٣. محدوديت ديگر تبليغات اين است كه شركتهاي بزرگ از داشتن بودجه بيشتر براي تبليغات داراي مزيتهاي ناعادلانه اي هستند، در حالي كه توليدكنندگان محلي يا شركتهاي و كسبوكار هاي كوچك بودجه بسيار كمتري را دارند و درنتيجه شركتهاي بزرگتر تبليغات و فروش محصولاتي را انجام ميدهند كه از كيفيت پايينتري نسبت به توليدكنندگان محلي برخوردار ميباشند. محصولات و از اين رو بهنوعي تبليغات رقابت را از بين ميبرد و به شركتهاي بزرگتر مزيت ناعادلانه اي نسبت به شركتهاي كوچكتر ميدهد.
۴. هزينههاي تبليغات در قيمت كالايي كه شركت به مشتريان خود ميفروشد تاثيرگذاري مستقيم دارد، و در پايان اين مشتري است كه مجبور است قيمت بالاتري را براي محصول بپردازد ، از اين رو به نوعي تبليغات منجر به قيمت بالاتر براي يك محصول ميشود.
همانطور كه گفته شد ميتوان دريافت كه تبليغات داراي مزايا و فوايد و همچنين محدوديت و معايب هايي است ، از اين رو به راحتي ميتوان گفت كه تبليغات مانند شمشير دو لبه است كه بايد با استفاده دقيق از آن در استراتژيهاي بازاريابي از آن استفاده كرد.
بسيار سپاس گذاريم كه مقاله (مزايا و فوايد تبليغات و معايب و مضرات تبليغات) را تا انتها مطالعه كرديد و وقت گرانبهاي خود را بابت اين محتوا گذاشتيد، لطفاً تجربيات و نظرات خود را در ارتباط با مزيتها و معايب تبليغات را براي ما در انتهاي اين صفحه درج نماييد
٢. تبليغات به شركتها كمك ميكند تا در ساخت تصوير برند از اهميت بسياري برخوردار باشد ، تا آنجا كه از ديدگاه بلند مدت كسبوكار مربوط ميشود و همه ما ميدانيم كه برندها يكشبه ايجاد نميشوند، و تبليغات يكي از ستونهاي اساسي است كه در آن تصوير برند ساخته ميشود و بدين ترتيب تبليغات در ايجاد تصوير ماندگار از شركت، به شركتها كمك ميكند.
٣. به گسترش كسبوكار ها و شركتها و به بازارهاي جهاني كمك ميكند و خود را محدود به بازار محلي نميكند، به دليل تبليغات است كه شركت هايي مانند Apple ، Nestle ، BMW در سراسر جهان شناخته شده اند و ميزان دسترسي آنها به كشوري خاص محدود نميشود.
اين نيز براي مشتري فايده دارد زيرا مشتري ميتواند از محصولات مختلف انتخاب كند، زيرا تبليغات باعث ميشود مشتري از محصولات آگاه شود و به آن اعتماد كند و از اين رو گزينه جايگزين زيادي براي مشتري در همان مجموعه از محصولات قرار دهد كه در پايان منجر به انتخاب مشتري ميشود. بهترين محصولات موجود از بازار با كمترين قيمت ممكن.
چهارشنبه ۲۶ آذر ۹۹ | ۰۹:۰۳ ۳۱ بازديد
تا كنون نظري ثبت نشده است